Мистецькі виставки KarpatArt

Сторінка 12345»»»

ВИСТАВКА ЛЬВІВСЬКИХ ХУДОЖНИКІВ В УЖГОРОДІ ВІДКРИВАЄ СЕРІЮ "GENESIS"
Опубліковано: 31.05.2017 16:58

 20 березня 2017 р. в Ужгороді в атріумі будівлі Закарпатської облдержадміністрації виставкою "Genesis" розпочався масштабний мистецький проект. Він передбачає проведення протягом двох років серії виставок провідних художників з усіх областей України, а також митців-українців сусідніх країн. Організаторами проекту виступають обласне управління культури, Благодійний фонд Мистецька співдружність "Сьогодні", Європейський конгрес українців, а також генеральні консульства Словаччини, Угорщини, Румунії та Польщі.

  Першими у серії "Genesis" стартували митці сусідньої Львівщини, які останніми роками в силу різних обставин були не частими гостями Ужгорода. Отож закарпатці та гості краю мають можливість побачити дещо відмінне від традиційно експонованого мистецького контенту.
 
  Загалом експозиція не потребує особливих коментарів. 26 авторів представили різноманіття мистецьких підходів, технік, як і має бути на презентаційній виставці. Можливо роботам тіснувато в атріумі, який не дуже пристосований для виставок, але кожен твір промовляє настільки виразно, що все інше відходить на другий план. Саме тому перелік авторів можна здійснити в будь-якому порядку, але алфавітний – найзручніший. Це такі митці, як А. Атоян, А. Береза, В. Богуславський, Л. Богуславська, Б. Буряк, С. Гай. Л. Давиденко, М. Демцю, Н. Заставна, О. Звір, О. Крохмалюк, С. Міхновський, І. Остафійчук, І. Палій, І. Проців,  В. Проців, О. Проців, Н. Пухінда, С. Савченко, П. Сипняк, П. Сметана, Р. Спалинський, М. Ступінський, В. Тринцолин, І. Турецький, О. Федорук, Р. Яців. 
 
   Кожен глядач отримає задоволення від медитативного чи вибухового живопису, від абстрагованих чи реалістичних композицій, від несподіваних метафор, поетичних сцен чи конструктивної сили, і все це – просто високий рівень задуму і втілення.
 
Текст М. Сирохман Фото: О. Юрченко

В УЖГОРОДІ ВІДКРИЛАСЬ ВИСТАВКА "IN MEMORIAM" ДО 80-РІЧЧЯ ФЕРЕНЦА СЕМАНА
Опубліковано: 31.05.2017 16:27

 Виставку творів культового закарпатського авангардиста Ференца Семана (1937–2004) "In Memoriam", присвячену 80-річному ювілею художника, його численні шанувальники зустріли, на жаль, без самого художника. ЇЇ відкриття відбулося 17 березня 2017 р. На стінах виставкових залів Закарпатського обласного художнього музею ім. Йосипа Бокшая знову засвітилися, заграли, завібрували картини незабутнього Ечі. Нечасто настільки очевидним стає судження про те, що з творів художника лине, еманує його душа, вкладена у твір. Йдеш залами і на обличчі мимоволі з`являється посмішка, здається – чуєш голос художника, бачиш глибоке тепло його очей. Ось він, Семан, нікуди не щез, спілкується з нами своїми творами – найкращий з властивих йому способів спілкування.

 На стінах упізнавані твори – по-своєму інтерпретовані світові течії – семанівський кубізм, абстракціонізм і просто  Семан, Семан, Семан:  автопортрети, квіти, композиції. А ще зі стін лине дух свободи і незалежності, а також – дух артистизму і нонконформізму. А ще – відчуття піднесеної феєричності й спонтанної легкості, і гротескової іронічності. Виставку органічно доповнили фотоколажі з артистичної молодості Ференца за участі його друзів –  Аттіли Дунчака й Атанаса Фединця. На столиках під склом було викладено альбоми, буклети, численні публікації про художника.  

 Загалом експозиція з понад 50 робіт видатного митця триватиме до кінця березня 2017 р. 

Виставка "VIІI CARPATHICA ART EXPO" в Ужгороді
Опубліковано: 18.05.2017 13:05

 14 лютого 2017 р. в Ужгороді у двох залах Закарпатського музею народної архітектури та побуту відкрилася восьма виставка митців творчого об`єднання ім. Міхая Мункачі – «Carpathica Art Expo", приурочена до Дня угорської культури.
 
Загалом 20 художників презентували близько 60-ти своїх творів. Владислав Габда подав дві роботи – композицію "Рівна", де сповна використано можливості нітроемалі (розтікаючись і застигаючи, вона формує на площині напливи, рельєфи, проталини) та міцно поставлений натюрморт під назвою "Молочай". Янош Рейті експонує три досконалі графіки з еротичними сюжетами та два олійні пейзажі. Іван Кліса виставив традиційні пастелі, а два олійні твори Кристини Кліси виявилися несподіванкою. Найбільше робіт – 10 виставили художники Шолтеси – Петро, Ґабріелла і Мартін. Оригінальною технікою і сюжетами привертають увагу роботи Едіти Ніґрінь та Еріки Калитич. Петро Матл відзначився чотирма пастелями стислого символічного звучання, а Микола Шете – великим добротно виконаним пейзажем. Тішили око досконало модельовані дрібними мазками акварелі та олійні роботи Магдалини Пуглик-Белень. Своєрідною виставкою у виставці стала екпозиція 10 невеликих сюжетних композицій у техніці батик авторства Ангеліни Турак.
 
Серед інших авторів, представлених на виставці, що триватиме до 28 лютого 2017 р. – Ґабор Гомокі, Шандор Балог, Михайло Сусла, Аттіла Бодов, Ілона Кліса, Катерина Ливрінц, Андрій Павук. 
 
Текст: Михайло Сирохман. Фото: Оксана Юрченко

Виставка Василя Скакандія “Мальовничий Ужгород в акварелях”
Опубліковано: 18.05.2017 12:40

 Персональна виставка народного художника України Василя Скакандія під назвою  “Мальовничий Ужгород в акварелях” днями відкрилась в обласному центрі Закарпаття у художньому салоні “Арт-Про”. Експозиція видатного закарпатського графіка і живописця,  лауреата обласної премії ім. Й. Бокшая та А. Ерделі представлена серією з двох десятків акварелей, написаних здебільшого протягом останніх двох років. На невеликих за розмірами аркушах у колоритній та неповторній авторській манері зображені мальовничі куточки міста над Ужем. Напевно тому роботи і не підписані. Адже кожен, хто живе в Ужгороді чи частенько його відвідує, з легкістю може впізнати місця, образно зафіксовані митцем у своїх розкішних акварелях. Триватиме виставка до 15 лютого 2017 р. 

Меморіальна виставка Гаврила Глюка в Ужгороді
Опубліковано: 18.05.2017 12:35

  9 лютого 2017 р. в Закарпатському обласному художньому музеї ім. Й. Бокшая відкрилась меморіальна виставка робіт заслуженого діяча мистецтв України Гаврила Глюка (1912-1983), приурочена до 105-річчя від дня народження митця. Експозиція, розгорнута в чотирьох залах налічує близько 60 станкових пейзажів, портретів, а також монументальних полотен, які репрезентують увесь творчий шлях видатного майстра – його зацікавлення людиною, її працею та життєвим середовищем, його живописне тлумачення закарпатського світу. Окремим розділом представлені графічні твори митця.

 Г. Глюк – сучасник і одноліток Ф. Манайла, А. Борецького, З. Шолтеса, А. Коцки, Е. Контратовича, належить до другого покоління Закарпатської школи живопису. Народився в м. Сигіт (Румунія), навчався у Вищій школі образотворчого мистецтва у Будапешті (1931–1933). У 1947 р. переїжджає на Закарпаття уже сформованим художником, і саме тут вибудовується його живописна манера, яка постійно розвивається, визріваючи чи не кожного десятиріччя до нової якості.  Стриманий колорит кінця 1940 – початку 1950 років поступово набирає кольорової сили у пейзажах, жанрових сценах, портретах ("Хлопець у святковому вбранні", "Колгоспниця з долини Тересви", "Молодий лісоруб", «Лісоруби на вахті миру» та ін)
 
Роботи середини 1950-х і початку 1960-х рр. – це точні тональні вирішення і стани довкілля. Колір стає дзвінким і містким. Як демонстрація малярської спроможності сприймається велике полотно "Лісоруби" (1954), яке принесло художнику Велику срібну медаль на Всесвітній виставці у Брюсселі 1958 р. і міжнародне визнання. У 1970-х роках живопис художника набирає декоративної сили в усіх жанрах. Спрощуються, узагальнюються дещо геометризовані форми, з високим смаком аранжуються пронизані світлом кольорові партії у жанрових творах ("Сусіди", "Ланкова", "Обід", "Літній день"), пейзажах ("Біля церкви", "Весняна пора", "Велич Карпат") та натюрмортах ("Тюльпани", "Осінні квіти", "Айстри").
 
 У спадку художника – багато графічних творів. Його майстерні замальовки олівцем, вугіллям, пастеллю, фломастером влучні за характерністю фігур і сцен, а графічні портрети цінні реалізмом характеру, стану, настрою, цінні як самостійні твори, хоча часто слугували підготовчим етапом до живописних робіт. 
 
Гаврило Глюк жив у злагоді з реальністю. Він знайшов те, що відповідало його людській і мистецькій суті. Його картини – це щаслива єдність форми, техніки, засобів і сюжету. Його непідробний і незамовлений інтерес до трудової діяльності – це насамперед реалізм людського життя, ствердження діяльністю, яка сама по собі є оптимізмом.Лісоруби, Сигіт 
Текст: М. Сирохман, Фото: О. Юрченко
Сторінка 12345»»»